Over 10 years we helping companies reach their financial and branding goals. Onum is a values-driven SEO agency dedicated.

SEO vijesti

Top7 SEO vijesti za oktobar 2021

Google nikada nije bježao od toga da prije Nove godine SEO svijetu priredi brojna iznenađenja, tako da budu sigurni da će vas po povratku s godišnjeg neko (šef ili klijent) zasigurno upitati šta se to desilo. Na svu sreću, ko redovno prati dešavanja može namirisati kakve promjene Google planira. Mnogi zbog obaveza često ne stignu odvojiti vrijeme za čitanje svih SEO vijesti, zato sam za vas pripremio najbitnije vijesti u oktobru 2021. godine:

#1 Google ukida 2. stranicu SERP-ova za mobilne uređaje

Da, dobro ste čuli, nema više druge stranice gdje možete najsigurnije sakriti najveće tajne, jer ih “niko” i ne posjećuje. Upravo to Google želi promijeniti, žele dati korisniku bolje iskustvo, veći odabir i tako, naravno, dobiti uvid u drugačiji CTR unutar SERP-ova. Tako će sada Top 11-20 i Top 21-30 dobiti više impresija. To su oficijelno potvrdili, kao i činjenicu da se rezultati prikazuju deset po deset. To u USA već funkcionira, ovako.

Kao što već slutite, ideja iza toga je bolje korisničko iskustvo i više mogućnosti, tj. više impresija za Google oglase. Zato, ako nemate Google dionicu, sada je vrijeme da je kupite, jer će Google samo ovom promjenom sljedeće godine zaraditi mnogostruko više nego ove godine.

Bitno je napomenuti da su “procurili” Google patenti koji su odavno nagovještavali drugačije vrednovanje Top20 rezultata nad ostalima. O čemu se tačno radi, učimo upravo u Senior školovanju. Ako imaš želju da i ti učiš o tome sljedeće godine, prijavi se na Senior SEO listu čekanja ovdje.

#2 Google doradio Quality Rater Guidelines

Ništa se značajno nije promijenilo, a uzbuđenje zbog toga je veliko zato što je zadnja dva puta kada su doradili QRG uslijedio core update. Ovaj put je Google skoro pa odmah nakon bezbroj pitanja javio da navodno neće uslijediti novi core update.

Izmjene koje su napravljene odnose se na klasifikaciju YMYL podkategorije “Groups of people”. Google uposlenicima je sugerisano kako da još bolje provjere autore, a tako i reputaciju nekog websitea. Također su sugerisali nove metode kako prepoznati “Lowest Page Quality” s nekoliko novih primjera, zbog toga su pojednostavili definiciju “Upsetting-Offensive” definicije. Skoro sve izmjene trebale bi pridonijeti tome da bolje ručno detektiraju spam, kada već ne mogu (još) algoritamski.

#3 Google uspješno provodi detekciju glavnog sadržaja

Na osnovu već spomenutih patenata iz prve vijesti saznalo se kako Google radi “main content detection” i tako može sa sigurnošću utvrditi šta je glavni sadržaj na nekoj stranici. Google uposlenik Martin Splitter je u ovom videu pojasnio neke detalje. On to zove “Centerpiece Annotation” i zapravo hoće reći kako Google odlično razdvaja šta je centralni sadržaj, a šta header, sidebar, footer, uvod, lista proizvoda, ili glavni tekst.

Ako se sjećate WDF IDF analize, rekli smo da će Google vršiti analizu samo nad main contentom kada HTML5 bude oficijelni standard (2023. godine). E, malo su uranili i već to rade. Kako da saznate kako vas Google vidi i kako da osigurate da ispravno vidi elemente također učimo u Senior SEO školovanju i radi se o nečemu što, nažalost, nije lako objasniti kroz par rečenica. Ukoliko jedan njemački alat ponudi englesku verziju, vjerojatno ćemo uživo na YouTubeu pokazati kako se to radi. Do tada se strpite.

#4 Microsoft Bing i Yandex pokrenuli IndexNow protokol

Ko brine o ova dva pretraživača sada ima mogućnost da izravno preko www.indexnow.org kontroliše šta ta dva pretraživača trebaju prioritetno crawlati, šta obrisati, a šta ponovo crawlati jer ste izmjenili sadržaj. Ovo bi bio obrnut redoslijed, umjesto da pretraživač sam odredi što crawlati, to bi mogli određivati vlasnici websiteova.

Google se ovom protokolu još nije pridružio. Odavno je poznato da Google tvrdi da većina korisnika ne može da nosi tu odgovornost i da je “sigurnije” ako to Google sam uradi. Pridruživanje ovom protokolu od strane Googlea je neizgledno. Johannes Beus (CEO Sistrixa) je nazvao ovaj protokol “rješenje za nepostojeći problem“.

#5 Semrush tvrdi da su SERPovi u 2021. mnogo volatilniji nego u 2020.

Semrush kao jedini SEO alat čije dionice možete kupiti na berzi, i koji užasno brzo raste, uradio je interesantno istraživanje u kojem su utvrdili da su se pozicije unutar Googlea mnogo češće mijenjale ove godine nego prošle, posebno u mobilnim SERPovima. To je u serijalu tweetova objavio Mordy Oberstein iz Semrusha.

Šta to znači za nas? Da ono što smo prije zvali “Google dance” nije više abnormalna pojava, nego sve više postaje svakodnevnica. Ako je ranije neki URL za određeni keyword varirao između, recimo, 3. i 7. pozicije, to je značilo da je pozicija klimava, tj. da nije dovoljno učvršćena. Sada vidimo da je to svakidašnja pojava i da zapravo Google isprobava razne konstalacije rezultata. Dakle, nije bitan samo vaš URL, nego kakvu ulogu igra unutar cijelog customer journey-a ako se nalazi na određenoj poziciji, da bi korisnik na kraju bio zadovoljan ili prije našao riješenje. Inače, u mnogo niša je mobilna verzija puno “življa” nego desktop verzija. Razlog je očit — otkako je Google prešao na mobile first, mobilnu verziju češće kalkuliše, a s pravom zapostavlja desktop verziju. Ukoliko niste isprobali Semrush, preko ovog linka možete dobiti 30 dana pristup full verziji potpuno besplatno.

#6 Država Texas tuži Google zbog toga što su uskratili prostor za reklame unutar AMP frameworka

Upravo smo jučer u Senior školovanju učili o AMP-u i o tome koji su njegovi nedostaci. Jedan od najvećih nedostataka jeste nefleksibilnost kada govorimo o monetizaciji (pogotovo news) sadržaja unutar AMP verzije. Država Texas smatra da je to značajno ograničavalo konkurenciju i zbog toga tuže Google. Skoro istovremeno Google unutar GSC nudi news siteovima da putem API povuku podatke za Google News i Discover, a John Mueller javno kaže da kod političkih tema gdje bi mogla biti ugrožena sigurnost autora news portali se mogu potpisati kao “admin”, ali da to nije poželjno. Ovisno od toga kako tužba prođe, to bi u najgorem slučaju moglo značiti i konačnu smrt AMP-u, kojoj bi se mnogi obradovali iz različitih razloga. Do tada news siteovi ne trebaju odustati od AMP verzije.

#7 Google nastavlja sa smaranjem oko Core Web Vitals

Iako smo naučili da Google Core Web Vitals čine samo ca. 1% unutar Google algoritma, Google nastavlja trubiti o tome kao da je najbitniji faktor, zbog toga što njima štedi mnogo novca. Ne nazire se kraj toga, a na kraju će se radovati korisnici, jer mnogi još nisu saznali da CWV nisu toliko bitni za SEO.

U nekom meni nepoznatom SEO podcastu rekli su mnogo o ovoj temi, ali na kraju se svodi na sljedeće — ni Google nema dovoljno podataka, traže još “ekstremne primjere” i to je još sve dinamično. Možda su malo požurili gurajući TTFB, bez da objasne kako ga oni mjere i još nekoliko nepotrebnih komplikacija koje webmasterima ne kažu mnogo.

John Mueller na pitanja “šta se dešava nakon što se stranica učita” odgovara sa “zavisi od slučaja” i “mi zaista želimo da proširimo …” iz čega možemo zaključiti — ni oni ne znaju. To nije prvi put, o tome sam već ranije pisao. U video seriji “SEO office hours” isti John Mueller je rekao da su podjednako bitni i tehnički SEO i sadržaj. Opet nešto što on ne može znati i lagano iz osobe podložne kritici prelazi u osobu koju određeni ljudi ismijavaju. Isto je bilo i sa Matt Cuttsom pred kraj njegove uloge, tako da možda 2022. dočekamo sa novim glasnogovornikom. Mueller je ipak rekao jednu korisnu stvar, što potvrđuje nebitnost CWV sa SEO stanovišta, a to je da se nagle promjene u poziciji nakon core updatea uglavnom nisu dogodile iz tehničkih razloga. U istom tom nastupu je još rekao da Google vrednuje svaki tip stranice isto po CWV, da ne postoje zasebni CWV indeksi po nišama. To smo znali, ali hvala. 🙂

Nadam se da vam je ovaj pregled bio koristan. Ako jeste, bilo bi mi drago da ga podijelite na mjestu gdje mislite da će biti najkorisniji. Ukoliko ne želite propustiti SEO vijesti, prijavite se besplatno na newsletter ovdje. Tamo ćete također prvi dobiti obavještenja o novim ciklusima školovanja.

P.S. Sretno i malo pripazite na backlinkove, možda ne bi bilo loše uraditi novogodišnje čišćenje toksičnih linkova prije američkih praznika. Ako vam treba pomoć, slobodno kontaktirajte naše certificirane Junior SEO i Medior SEO apsolvente (lista će biti objavljena nakon rezultata završnog ispita) ili vašeg SEO stručnjaka od povjerenja.