Konferencije

Očikivanja i najave nadolazećih balkanskih web konferencija

5 Comments 18 travanj 2012

Kao i svake godine, uskoro kreće vrijeme konferencija, koje služe za doškolavanje, druženje i početak novih projekata. Ove godine sam već bio na jednoj konferenciji i to ni manje ni više nego na najbitnijoj SEO konferenciji u Njemačkoj, ako ne i u Svijetu – SEO Campixx. Opisat ću ukratko doživljaj sa te konferencije, a potom iskazati šta očekujem od konferencija koje ću posjetiti ove godine. A tu su prije svega po prvi put E-Trgovina (Srbija), zatim Google Engage (Hrvatska), Web Strategija 14 (Hrvatska) i Webfest 12 (Crna Gora). Sve u svemu mi je jako drago što svake godine imamo makar jednu kvalitetnu konferenciju više, nego prošle godine. Nažalost u BiH još se nije niko potrudio da napravi nešto slično.

SEO Campixx 2012

4 nezaboravna dana u Berlinu označavaju 4 dana u kojima sam imao tako intenzivnu komunikaciju da dan danas o određenim stvarima razimišljam i promišljam. Vremena za obilazak bitnih mjesta u gradu nije bilo, iako smo obišli najbitnije stvari prvi dan u autobusu u kojem je bilo samo mjesta za 20 odabranih. Međutim toliko smo bili udubljeni u razne SEO teme da nismo imali kada mnogo razgledati i slikati se. Inaće, na SEO Campixx ove godine se prijavilo preko 4000 SEO stručnjaka, a prihvaćeno samo 400. Nas odabranih 20 smo posjetili prvi dan jedno druženje online marketingaša u Berlinu, na kojem se okupljaju crem-de-la-crem iz te branše. A znamo da je Berlin centar svijeta kada se tiče marketinga zajedno sa New Yorkom. Ulaz na to druženje je koštao 80 ili 240EUR, ovisno o nivou kojem se smije pristupiti. Međutim nas 20 je taj “Berlin Marketing Lounge” pozvao kao goste, da nas mogu rešetati pitanjima. Inaće ulaz na SEO Campixx je ove godine iznosio oko 350EUR.

Ostala tri dana je bila konferencija, prvi dan samo o SEO tool-ovima, a naredna dva dana o svim white hat i black hat SEO temama koje možete zamisliti. Teško je prenjeti sve što se tamo čulo i naučilo, ali ukratko se može reći: Google nije mnogo pametniji nego prošle godine, iako mnogi to mogu pomisliti. Trenutni trend i okupacija su “rich snippets” i jako se može puno napraviti tj. dobiti traffica, posebno sa zvjezdicama. Uz to svi SEO stručnjaci se lagano grupišu po niche-ama, a svako sudjeluje u ca. 3 niche, jer samo toliko se može stići i izvuči maksimum. Još jednom je sasvim jasno da onaj ko ne uči i ne prati SEO trendove nema apsolutno nikakve šanse u niche poljima u kojima se vrti veći novac. Kao bitan zaključak se može i izvuči da Google ne pridaje ni blizu puno značaja na socijalne signale koliko smo mi sami sebi umislili. Iako 27% svih US stranica ima neki SM button, to ništa ne govori o mjestu koje je dato SM signalima u algoritmu.

E-Trgovina

Kako izgleda, jedina konferencija koja pokušava nešto da poveže sa naučnim pristupom tematici, za šta je zasigurno dobrim djelom “kriv” i Dragan Varagić. Međutim to nije loše, jer se tako isfiltriraju oni koji zapravo pričaju “na prazno”. Sudeći prema najavama predavača koje se trenutno nalaze na početnoj stranici, imat će se tu šta čuti. Teme su raznolike i predavači skoro svi već poznati web sceni. Od svih predavanja unaprijed vam mogu preporučiti neka od njih:

– Retargeting (Vlastimir Čobrda) – izuzetno interesantan i povoljan oblik marketinga trenutno, iako će on vjerovatno prestaviti Etarget, a ne Adwords – ali princip je isti
– Kako povećati klikabilnost linkova naslovne strane sajta do 100% (Olga Maksimović) – samo ću reći da govori 100% iz iskustva
– Dragana Đermanović i Dragan Varagić će zasigurno održati odlično predavanje, nebitno o kojoj temi se radi

Moj skromni doprinos će biti na temu “PPC Clickfraud – Zašto se jedino SEO dugoročno isplati” u kojem ću ukratko pokazati u kojem scenariju se PPC nikako ne isplati te objasniti kako se rade PPC prevare i koliko zapravo bacate novca kada bukirate PPC kampanju – naravno ne znajući to, jer to svi prešute. To Vam onda otvara vrata da shvatite koliko SEO siguran i profitabilan kanal za traffic.

Nadam se da ću stići na što više predavanja, jer moram juriti u Zagreb na Google Engage. A očekujem da kvalitet predavanja bude iznad standardnih konferencija, dok će druženje vjerovatno malo više biti ukočeno, ali to ne mora biti loše ako se to i očekuje.

Google Engage

Google evo napokon i u Hrvatskoj poziva sve Google Engage certificirane agencije i prijatelje na svoju konferenciju u čijem središtu je svakako Adwords. Pošto Google “živi” od Adwords-a, jasno je da na svakom tržištu putem svojih agencija, koje vode više Adwords klijenata, pokušaju plasirati još više svoj glavni proizvod. Teme konferencije su u glavnom vezane za taj odnos i pokzivanje primjera gdje takav pristup ima najviše efekta. Svakako da Adwords će vremenom i u nas postati glavni proizvod malih preduzeća, dok će velika preduzeća rastom cijene klika vremenom otpadati. No to je svakako strategija koju Adwords gura i na Zapadu, jer tako zarade više. Koliko čujem mnogi nisu baš tako lako dobili ulaznicu, iako troše veće svote na Adwords. Očekujem da me Google iznenadi svojim profesionalizmom na ovom nivou i da osjetim tu otvorenost Google radnika i kod nas, koju sam osjetio u Njemačkoj.

Web Strategija 14

Polako WS prerasta u općepoznatu konferenciju, tako da ove godine očekujem još veći nivo i polako prelazak na nivo internacionalne balkanske konferencije. Spisak predavanja je trenutno još mali, ali opis o mom predavanju na temu “SEO za velike web stranice” je već tu. Na WS uvijek druženje bude odlično, iako nema nekog after party-a, stoga je moj prijedlog svakako da se WS slijedeći put odigra vikendom, na dva dana. To je i idealna prilika da se pozovu regionalni predavači i tako povisi nivo. Tu naravno mora biti i spremnost konačno da se plati u najmanju ruku putni trošak i smještaj predavaču, kao što je to bio jedino slučaj na Webfestu do sada. Inaće se lahko može desiti da se nema ko novi upoznati.

Pošto WS ekipa zaista ima nivo i mnogo se trude u svim aspektima, nadam se da će uspjeti držati tempo i prevazići sebe i tako dospjeti na sami vrh.

Webfest 12

Trenutno na vrhu je svakako Webfest konferencija, koja je po svim mjerilima nadmašila ostale prošle godine. Ove godine mogu dakle samo zaželjeti da se u najmanju ruku ponovi ono što je bilo. Ali poznavajući ekipu koja je radila na prošlom Webfestu, siguran sam da će nas uspjeti iznova iznenaditi. Jedino što nikako ne bih mjenjao jeste lokacija održavanja, koja je bila idealna.

Blogopen 2012

Nisam još čuo nikakve najave po pitanu Blogopena, ali nadam se da će se i ove godine održati, sa još jasnijim stavom i još boljom postavom govornika.

Posebno se radujem svim susretima sa dragim ljudima koje poznajem i za koje radimo, a i novim ljudima i novim iskustvima. Čar konferencije su upravo ta druženja, stoga nije isto sjediti u birou i gledati live stream ili pregledati PDF prezentaciju, kao što je biti prisutan i ponijeti taj entuzijazam kući sa osmjehom. Svaka konferencija vrijedi svoje pare, a ako morate birati gdje da idete, nemojte gledati na cijenu, nego na postavu predavača i naslove predavanja. Niko za Vas ne može odlučiti gdje će Vam biti najkorisnije, jer imamo svi individualne potrebe. Studentima svakako preporučujem Webfest. Štedite i godišnji odmor provedite tamo, jer se isplati!

ps. slike nisam namjerno stavio, jer ko ne pročita ovo, sam je kriv :)

Share Očikivanja i najave nadolazećih balkanskih web konferencija on Google+       

Vasi komentari

5 komentara

  1. Toni Aničić kaže:

    Vidimo se na E-Trgovini, možda i na BlogOpen-u :)

  2. Maric Dragan kaže:

    ja moram da se zahvalim i u komentarima autoru jer sam prosle godine osetio cari Blog open-a zahvaljujuci bas Nedim-u

  3. Nedime, nadolazeca Web::Strategija 14 je tehnoloske prirode i kao takva biti ce zanimljiva web developerima te se nadamo da ce ispuniti njihova ocekivanja kao i prosle godine. Organizatori se mogu truditi koliko im srce zeli, ali sa srezanim budjetima za sponzoriranje svih konferencija danas stvarno treba biti madjionicar. Vjerujemo u neka buduca i bogatija vremena kada ce putni troskovi biti samo jedna mala stavka kojom ce pokrivati sve predavace.

  4. Todorovic kaže:

    Vidimo se na E trgovini!


Podijeli svoje misljenje

Ostavi traga

Bloglove



Follow me!

Preporuka literature



Good to Great - Jim Collins

Jedina knjiga koju bih svakome preporučio ko se bavi ili želi baviti ozbiljno bilo kojim businessom. Svaka stranica je vrijedna čitanja. Uskoro detaljan opis.



Tipping Point - Malcom Gladwell

U svakom poslu postoji preokretna tačka. Kako je prepoznati i kako se snositi sa pozitivnim posljedicama koje slijede nakon nje naučite od sjajnog Gladwella.

Trenutno reading


Blink - Malcom Gladwell
Naučni dokazi da srce treba slušati. Samo kako ...?


Investment Punk - Hörhan Gerald
Zašto su bogati sve bogatiji, a vi srednja klasa samo rintate i rintate? Ovaj investment bankar pojašnjava zašto i mogući izlaz iz srednje klase čiji jaz se stalno povečava prema bogatim.

Extra projekti

Malo je projekata koji dugorocno dobro cine, a ovo su neki koji su jako odgovorni i korisni za zajednicu, a krasi ih izdrzljivost:

www.spaja-lica.com - Bivsi studenti daju stipendije trenutnim studentima. Prioritet imaju odlicni studenti sa slabim imovinskim stanjem.

www.fondacija-dar.com - Fondacija koja zblizava ljude, radi na stvarnom dijalogu i brine se o lokalnim pojedinacnim ugrozenim slucajevima.

www.stipendije.ba - Za one koji zele pratiti sve konkurse za stipendije na jednom mjestu. Vrlo azuran i koristan projekt.

www.advokati.ba - Lista svih advokata u BiH po gradovima i djelovima gradova. Konačno se mogu porediti i advokatske usluge.

© 2019 SEO.ba Blog.